M.J.
Schermata 2021-02-05 alle 10.05.15.png

Mary Jane l’é na tousa de dejesset egn che la vif a Cianacei, sun Col da Ronch, te mez a la Dolomites te un di paesajes più bie de la Tèlia e del mond. Ciapèda da la scola, da la danza e da sie morojo Francesch, la joena se enjigna a viver un di egn più segnificatives de sia vita, chel da conscrita. A la fin de un dì de scola normal, aboncont, Mary Jane la se troa fora de n bel nia serèda da ite, oblighèda a na vita de perjon anter i mures de sia cèsa: endèna la pandemìa per l Covid-19 defat, la tousa vivarà la esperienza complichèda del lockdown dessema a sia familia. Sarà piates scures e senestres, fates ampò ence da la descuerta de valores emportanc e de n spirit nef, enlongia la strèda per la neva, malsegura, ledeza.

Mary Jane è una ragazza diciassettenne che vive a Canazei, val di Fassa, circondata dalle Dolomiti in uno dei paesaggi più incantevoli dell’Italia e del mondo. Impegnata nella scuola, nella danza e con il suo ragazzo Francesco, la giovane si prepara ad affrontare un anno molto significativo della sua vita, quello della maggiore età. Dopo una delle solite giornate di scuola, tuttavia, Mary Jane si trova improvvisamente segregata in casa, obbligata a una vita di prigionia tra le mura della sua abitazione: in piena pandemia da Covid-19 infatti, la ragazza vivrà la complicata esperienza del lockdown assieme alla sua famiglia. Saranno pagine buie e difficili, condite però anche da una nuova presa di coscienza e dalla riscoperta di valori importanti sulla strada per la nuova, precaria, libertà.

Autores: Sebastiano Dorich, Valentina Ghetta, Matteo Iori, Mauro Lazzer, Alison Prinoth, Nicoletta Riz, Stefano Riz, Consuelo Tomasi, Luana Tomasi, Daniele Verra

Soracuerta: Stefano de Pinto, Ismaele Soraperra

Vèresc – Passi
veresc_passi_dellantonio.jpeg

Gùstegol libret de poejìes de Stefen Dell’Antonio Monech con apedejù i dessegnes lijieres de Sonia Cian. L se trata, desche scrif l’autor medemo, de na regoeta de “pensieres lijieres de n viajador content”, scric jù per ladin con inlongia la traduzion per talian.

Autor: Stefen Dell'Antonio con Sonia Cian

Valivanzes
valivanzes_dellantonio.jpeg

Gùstegol libret de poejìes de Stefen Dell’Antonio Monech con apedejù i dessegnes lijieres de Sonia Cian. L’autor l’à a cher la natura de l’ambient e de l’om, la massarìa e l saer da zacan.

Autor: Stefen Dell’Antonio

Don Massimiliano Mazzel. Na vita al servije del ladin
don_massimiliano_mazzel.jpeg

Chest liber conta de don Mazzel che à spenù duta sia vita per l ladin, se dajan jù te desvalives ciampes: dal folclor ai programes radiofonics, da la publicazion del bolatin “La Veisc" a l'opera fondamentèla del prum dizionèr fascian-talian.

Frut del lurier de tesi de Fernanda Favé l liber ne fèsc cognoscer più inout na persona che se à dat jù per noscia cultura e tradizions ti egn fersc, ti egn canche l'era da batalièr per aer l giust recognosciment.

Autor: Fernanda Favè 

Mùseghes de Fascia
museghes_fascia.jpeg

Pìcola storia de la museghes de Fascia rica de fotografìes, de informazions e de anedoc enteressanc regoec da la sociazions medemes da testimonianzes a ousc, da archivies e da etres tesć desche Mondo Ladino, Nosha Jent e Ajenda Ladina.

Editor: Union di Ladins de Fascia

Mal de ciasa - poesìa
mal_de_ciasa.jpeg

Regoeta de liriches di poec del “mal de ciasa” da Moena: Elsa del Vicare, Tinoto Maza, Giacomin Ganz, Berto de la Diomira. Chisc autores rejona de l’encresciadujum che i sent per chel che no é più, per chel che é mudà te sie paìsc e tel viver de vigni dì; dai scric vegn fora n fort amor per sia rejonèda, sia reìjes e per sia tera.

Editor: Grop Ladin da Moena

Recorc smarii - Moena in 100 foto d'epoca
recorc_smarii.jpeg

100 fotografìes da zacan de Franco Chiocchetti Lenz da Moena con apedejù tesć de la storica Maria Piccolin che moscia na Moena muie desvaliva da chela de inchecondì. Recorc de na storia de n pìcol paìsc da mont fèsc recordèr a chi che lec ence fac che se incroja con chi de la gran storia, desche la Pruma Vera. Tel liber se pel veder fotografìes de paejajes, de jent e de vita da duc i dis, de lurieres da zacan e de tradizions e cultura, ma vegn contà ence de fac ariciousc desche la vera o la gran èghes del 1966 che les à dalbon segnà l paìsc.

100 foto d’epoca di Franco Chiocchetti Lenz di Moena accompagnate dai testi della storica Maria Piccolin mostrano una Moena molto diversa da oggi. Testimoni di una storia di un piccolo paese di montagna, richiamano nel lettore attento anche vicende che si intrecciano con quelle della grande storia, come la Prima Guerra Mondiale. Nel volume si possono ammirare foto di paesaggi, di persone e di vita quotidiana, di mestieri di un tempo, le tradizioni, la cultura ma vengono anche presentate vicende truci quali appunto la guerra o l’alluvione del 1966 che segnarono profondamente il paese.

Autor: AA.VV.

Editor: Grop Ladin da Moena